• 444 4 5973
  • Kültür Merkezleri
Kaydol Giriş
Logo Logo
Giriş Kaydol
  • Kurslar
  • Etkinlikler
  • Haberler
  • İletisim
  • Kurs Merkezleri
    • Bilişim Akademisi
    • Argem
    • Sanat Akademisi
    • Kadın Kültür
    • Gençlik ve Spor
    • Afet Sivil Savunma

Robotik Kodlama 2023-24 Yaz

  • Anasayfa
  • Kurslar
Thumb

Kategori

Robotik & Kodlama

Başlama

01.07.2024

Konum

Vadipark
Bilişim Akademisi

Telefon

444 4 597 dahili 2151
  • Genel Bakış
  • Eğitim Programı
  • Koşullar & Takvim

Açıklamalar

Robot, otonom veya önceden programlanmış görevleri yerine getirebilen elektronik cihazlardır. Kodlama bir çeşit iletişim kurma yöntemidir. Nasıl insanlar birbirleriyle anlaşabileceği dillerde iletişim kuruyorsa, aynı şekilde insanlarla bilgisayarlar da çeşitli diller aracılığıyla iletişim kurmaktadır. Bu diller programlama dilleri olarak bilinir ve bu diller üzerinde kod yazma işlemine de kodlama denir. Robotik kodlama ise hem robot hem de kodlama faaliyetlerini bir araya getiriyor. Robotun çevresini algılamasını, kararlar almasını ve görevleri yerine getirmesini sağlayan kodları yazma sürecidir.

Neler Öğreneceksiniz

  • 1- Temel algoritma yapısını scratch programı üzerinden oluşturabilir.
  • 2-Temel düzeyde kodlama yapısını kavrar.
  • 3-Yazılan kodların arduino programı ile arduino karta nasıl yüklendiğini bilir.
  • 4-Temel elektronik devre elemanlarını tanır ve çalışma mantığını kavrar.
  • 5-Analog ve dijital pinler arasındaki farkı bilir.
  • 6- RGB LED kullanarak devre kurar ve farklı renkte ışık yayılmasını sağlar.
  • 7- Buzzer kullanarak devre kurar ve alarm sesi çıkartır.
  • 8- Mikrofon kullanarak devre kurar ve ortamdaki ses seviyesini ölçer.
  • 9- Mesafe sensörünü kullanarak devre kurar ve uzaklık ölçümünü sağlar.
  • 10- Isı ve nem sensörünü kullanarak devre kurar ve ortamın ısı ve nem değerini ölçer.
  • 11- Robot yapımında kullanılan motorları tanır.
  • 12- Bluetooth modülüyle devre oluşturur.
  • 13- Kızıl Ötesi Kumanda ile veri alıp gönderir.
  • 14- Mesafe sensörünü kullanarak devre kurabilir.
  • 15- Uzaklık ölçümünü sağlar.
  • 16- Sensör kullanımlarını öğrenerek çeşitli projeler geliştirebilir.
  • 17- Tinkercad ile 3D model tasarlayabilir.

Bilim & Teknoloji

  1. A. TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
    1. 1. Teknoloji ve Tasarım Öğreniyorum
    2. 2. Temel Tasarım
  2. B. TASARIM SÜRECİ VE TANITIM
    1. 1. Tasarım Odaklı Süreç
    2. 2. Bilgisayar Destekli Tasarım
  3. C. YAPILI ÇEVRE VE ÜRÜN
    1. 1. Mimari Tasarım
    2. 2. Ürün Geliştirme
  4. D. İHTİYAÇLAR VE YENİLİKÇİLİK
    1. 1. Enerjinin Dönüşümü ve Tasarım
    2. 2. Engelsiz Hayat Teknolojileri
  5. E. TASARIM VE TEKNOLOJİK ÇÖZÜM
    1. 1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum
    2. 2. Bunu Ben Yaptım

Ardunio

  1. BİGİSYARLARIN TARİHİ GELİŞİMİ
    1. Bilgisayarların Tarihi Gelişimi
  2. MİKROİŞLEMCİLER
    1. Mikroişlemciler
  3. MİKRODENETLEYİCİLER
    1. Mikroişlemci İle Mikrodenetleyici Arasındaki Farklar
  4. MİKRODENETLEYİCİLER GELİŞTİRME KARTLARI
    1. STM Geliştirme Kartları
    2. NodeMCU
    3. MSP430 LanchPad
    4. Beagle Bone
    5. Spark Core
    6. Intel Galileo
    7. Rasberry Pi
    8. Latte Panda
    9. Digispark ATtiny85
    10. Ardunio
  5. ARDUNİO ÇEŞİTLERİ VE ÖZELLİKLERİ
    1. Ardunio Mega
    2. Ardunio Nano
    3. Ardunio Leonardo
    4. Ardunio Esplora
    5. Ardunio Yun
    6. Ardunio Pro Mini
    7. Ardunio Due
    8. Ardunio Uno
  6. ARDNİO SÜRÜCÜSÜNÜN KURULUMU
    1. Ardunio Sürücüsünün Kurulumu
  7. ARDUNİO SHİELD'LERİ VE MODÜLLERİ
    1. Ardunio Shield'leri ve Modülleri
  8. MİKRODENETLEYİCİLERİN PROGRAMLANMASI
    1. Mikrodenetleyicilerin Programlanması
  9. ARDUNİO İDE DERLEYİCİSİNİN (COMPİLER) KURULUMU
    1. Ardunio Ide Derleyicisinin (Compiler) Kurulumu
  10. TEMEL ELEKTRONİK BİLGİSİ
    1. Led
    2. Direnç
    3. Transistör
    4. Kondansatör
    5. Potansiyemetre
    6. Buton
    7. Jumper Kablo
    8. BreadBoard Kullanımı
  11. ARDUNİO PROGRAMLAMA DİLİ
    1. Void Setup
    2. Void Loop
    3. PinMode
    4. Digital Write
    5. Delay
  12. TEMEL UYGULAMALAR
    1. Led Yakma- Flaşör
    2. Sırayla Yanan İki Led Flip-Flop Devresi
    3. Trafik Lambası
    4. Yürüyen Işık
  13. VERİ TÜRLERİ VE DEĞİŞKENLER
    1. Değişken Tanimlama
    2. Tanımlama Kuralları
    3. Yerel Değişkenler
    4. Global Değişkenler
    5. Tamsayı Değişken Türü (int)
  14. UYGULAMALAR 2
    1. Yürüyen Işık
    2. RGB Led Işık

Dene-Yap

MBlock

Başvuru Şartları

Teknoloji ve bilim meraklısı hayallerindeki bilim projelerini hayata geçirmek isteyen 9-25 yaş arası tüm gençler katılabilir. Başvuru yoğunluğuna bağlı olarak seçme sınavı yapılacaktır.

Takvim

  • 25.06.2024 1.Sınav Tarihi
  • 26.06.2024 2.Sınav Tarihi
  • 27.06.2024 3.Sınav Tarihi
  • 28.06.2024 4.Sınav Tarihi
  • 01.07.2024 Ders Başlangıcı
  • 07.09.2024 Ders Bitimi

Kategoriler

  • Robotik & Kodlama
  • Yazılım Geliştirme
  • Grafik Tasarım
  • Web Tasarım & Programlama
  • Yabancı Dil
  • Oyun Yazılımı
  • Bilim ve Teknoloji
Logo

İstanbul'un yarını Arnavutköy'ün kültür, sanat, bilim ve teknoloji alanında gelişim için ücretsiz kurs ve etkinliklerle hizmet vermektedir.

Bağlantılar

  • Kurslar
  • Etkinlikler
  • Galeri
  • İletişim
  • Haberler

BİRİMLER

  • Akademi Arnavutkoy
  • Sanat Akademisi
  • Bilişim Akademisi
  • Argem
  • Kadın Kültür
  • Gençlik ve Spor

Adres

  • Telefon 444 4 597

  • E-posta bilisimakademisi@arnavutkoy.bel.tr

  • Mustafa Kemal Paşa, Vadipark Bilişim Akademisi, Uzman Cd, 34275 Arnavutköy/İstanbul

© Copyright 2022-2025. Tüm Hakları Saklıdır. Akademi Arnavutköy

  • BİLGİ GÜVENLİĞİ
  • KVKK
  • DESTEK